|
Моды для Soulstorm
|
|
Bloodra1N | Дата: Четверг, 18.06.2009, 14:08 | Сообщение # 1 |
Dr. Срач
Группа: Администраторы
Сообщений: 2683
Награды: 2
Репутация: 50
Статус: Offline
| masters military manifest mod этот мод снимает множество лимитов в игре и ставит новые, как например все юниты т3-т4 могут создаваться до 20 сквадов\юнитов в тч уберы и герои, снят лимит на пехоту, технику и здания( кроме генов и турелей)- строим сколько хватает ресов. каждая цитадель прибавляет по 20 генов и турелей моё мнение: мясо) этот мож должен быть у каждого соклановца для весёлой игры( к сожалению по сети мод проверку не проходил, но вроде идет по сети и инету) так что скачивайте мод и стучитесь в аську ася дана в теме набора в клан. установка: распакуйте архив в папку с игрой, скопируйте файл с расширением module(без него игра мод не увидит) из папки с модом в папку с игрой. наслаждайтесь свежим мясом) правда есть баг, после смены этого мода настройки сетевого аккунта сбрасываются. так что помните свои пароли Скачать мод
Terence Jay - One Blood (OST Green Street) «Stand Your Ground»
|
|
| |
ReaperDudikoff | Дата: Понедельник, 29.06.2009, 01:35 | Сообщение # 2 |
Рядовой
Группа: Orks
Сообщений: 6
Награды: 0
Репутация: 1
Статус: Offline
| 1. Вышла 3.54 тест 3 версия, на ней сейчас проходят все бои, а следовательно и реплеи только на ней можно свежие посмотреть. Для ее установки понадобится лишь инсталяция фулл 3.54 Скачать тест 3: скачать 2. 16.06 стартовала лига на ESL по DowPRo Ладдер, приглашаются все желающие - участвуйте и побеждайте Регистрация тут: регистрация Рейтинги тут: посмотреть з.ы Blood_Rain_X спасибо, что продублировал мой пост уже здесь)
Культ Красного Утюга Do you hear the voices, too?
Сообщение отредактировал ReaperDudikoff - Понедельник, 29.06.2009, 01:37 |
|
| |
Bloodra1N | Дата: Суббота, 04.07.2009, 01:21 | Сообщение # 3 |
Dr. Срач
Группа: Администраторы
Сообщений: 2683
Награды: 2
Репутация: 50
Статус: Offline
| кто играл в дов про? расскажите, че там кульного в этом моде
Terence Jay - One Blood (OST Green Street) «Stand Your Ground»
|
|
| |
ReaperDudikoff | Дата: Суббота, 11.07.2009, 07:49 | Сообщение # 4 |
Рядовой
Группа: Orks
Сообщений: 6
Награды: 0
Репутация: 1
Статус: Offline
| Есть предложение организовать для русскоязычного ДоВПро комьюнити сеть в Hamachi. Так удобней связываться и играть, а также видно кто на данный момент online. Прошу всех желающий заходить в мою сеть: Имя сети: RussianDoWPro Soulstorm Пароль: RussianDoWPro Soulstorm
Культ Красного Утюга Do you hear the voices, too?
|
|
| |
kOvIcH | Дата: Суббота, 11.07.2009, 10:29 | Сообщение # 5 |
Полковник
Группа: Orks
Сообщений: 202
Награды: 0
Репутация: 2
Статус: Offline
| Quote кто играл в дов про? расскажите, че там кульного в этом моде там различий много с оригиналом, что-то вроде глотка свежего воздуха. Ну и конечно баланс поровнее.
|
|
| |
ReaperDudikoff | Дата: Воскресенье, 16.08.2009, 18:20 | Сообщение # 6 |
Рядовой
Группа: Orks
Сообщений: 6
Награды: 0
Репутация: 1
Статус: Offline
| Вышел в свет тест 3.54.4 (ставится на 3.54). Скачать можно тут:скачать Ченжлог предоставлен ниже: Quote Global: - +30sec on control area timer. XX - add shortcut for yao's rep saver. - Crits +8 --> increasing to +12 over 5mins (1 min no decay - 4mins +1 per sec reverse decay to +12) XX - use hollow's updated ucs CSM: - CL/Sorc plasma pistol range review as per sm heroes - now 22 XX - change csm priorites...av 1st! XX - 1pop rhino. Speed nerf to 25. XX - rhino smokes global timer XX - armoury doesn't require rax. Raptor build timer increased to compensate (12-15sec each) XX - Nerf tac ml acc 15% - review CL/sorc pp AB and inf_hvy_low dps XX - 25% nerf to tac/cult and raptor champ chainsword vs bld_low --> ps/pf unaffected as is serk champ XX - 25% nerf to tac/cult and raptor champ boltpistol vs bld_low --> pp unaffected as is serk champ XX - champ PP range 22 XX - 10% raptor AB nerf XX - rap bolt pistol dmg nerf 10% inf_med/high XX - buff serk pistol vs inf_low. Buff serks inf dps 15% XX DE: - Nico's log: http://dow.lerp.com/mods/De_3.5.4_changelog.txt - fof bugs - increase archon model size Eldar: - review shee charge speed/range scaling -> disable charge for FoF ? Alter acc? XX - fof bugs XX - review FS mass - it's 18...no change required XX - plasma nade infil disable --> values are there, no change required XX - SS doesn't require AP XX - WS anti-commander dps review XX - WS inf_high review XX - WS exarch daemon review XX IG: - LP unit slots from 2 to 1 (like DC/SS). (After this Ogryns can't enter them at all). After this IG can't respond fast to attacks against LPs if the LP doesn't have an Infantry Command near. - ALL buildings' max slots to 3 (like DC/SS). More than 3 (HQ) allows your entire infantry force to respond fast to an attack against a HQ. There really should be crowding in those tunnels. - Sentinel Lascannon accuracy buff from 70% to 85%. 70% accuracy misses too much. It's like the unbuffed Tac Missiles. Decrease damage to compensate. XX - Weapon Specialization Research scales building guns Plasma and Heavy Bolter oddly (only min or max values, not both like it should. I counted there are enough modifier slots left to include them all). Maybe after this fix IG's late game doesn't suck. Hey, it's a defense fix. XX - Satellite Targeting 2 Researches Kasrkin Hellgun scaling is 1.15 when it should be 1.2 (consistency with other scaling weapons). Kasrkin need it now. xx - increase lightningbolt throw - added random throw XX - increase commi execute radius from 6 to 10 XX - Buff sent HF inf_low dps XX - review kasrkin in_cover modifiers - check for exclusives and also on sarg to avoid bugs XX - ogryn review - IG general dps errors - Inq dps errors - Increase HWT Autocannon turn speed to same level as Heavy Bolter and Lascannon (from 70 to 90) xx - Increase HWT Heavy Bolter range from 35 to 36 xx - Increase HWT Autocannon range from 35 to 37 xx - review vehicle move to aim-home attributes xx - Tactica doesn't require Rax xx Crons: - deceive....replace with undermine (Disable production. Disable upgrades. Disable reinforce - 20sec on target building or squad) XX - fix monolith model --> not this patch - Rename blinding pillar to pylon xx - Review of NW build time - may have been overbuffed. --> will leave for v5....deceiver clouds it too much Orks: - +5 SB power cost xx - check slugga hotkey ctrl+w --> cannot be fixed! It doesn't clash with existing hotkeys however so it should be ok. - fix autowiki tankbusta icon xx - buff burna git ranged dmg 25% xx - max 2 'ard boyz/TB's hard cap xx - nerf nob, SB nob and nob leader choppa dps to bld_low by .85 --> klaw upgrade unaffected as is 'ard nob xx - review chukka and loota near fire accuracy xx - scale slugga/shoota CC/Ranged bld_low dps to same cost effectiveness as sm tacs xx - Default hotkeys are missing 'ard boys and also some PoG upgrades --> ??? seems ok reaperdudikoff...plz be more specific SM: - FC/libby/chappy plasma pistol range review. 25 atm for plasma pistol 20 for bolt. xx - change tac priorites...av 1st! xx - 1pop rhino. Review Speed. Review cost. xx - consider FoK dread implementation --> only if a HF is needed which I'm not convinced one is. NOTHING DONE IN v4 - Nerf tac ml acc 15% xx - review FC/chap/libby pp AB and inf_hvy_low dps xx - review sniper dps + reload. Try to fix setup issues with infil --> cannot fix infil setup issues. Sniper rifle dmg/setup changes made xx - rhino smokes global timer xx - 25% nerf to tac/scout and asm sarg chainsword vs bld_low --> ps/pf unaffected xx - 25% nerf to tac/scout and asm champ boltpistol vs bld_low --> pp unaffected xx - review psy inquisition timer on GK - too fast? SEEMS OK 120sec xx - armoury doesn't require rax. ASM build timer increased to compensate xx - Sarg PP same range 22 XX - 5% asm AB nerf xx - asm bolt pistol dmg nerf 10% inf_med/high xx Tau: - Fix FW nade fx's xx - add shaper anti-tank mark target CC ability/nade. Jarate! ????? maybe/not? - cheaper pf rails? 60/60 atm ??? not sure - review TC weaponry: Flamer buff. Dps buff for all TC main guns. Reduce ranged scaling on fusion and plasma guns to keep TC a relatively close in fighter. - shaper moved to be both paths. Fix tooltips and hp buffs to be ok. - skyray -> convert to arty - slow kroot feeding - Broadside rails --> narrow the counter range to be weaker vs inf OR tweak reload rates and dmg to favour overkill....atm BS's are OP due to anti-all power - vespid CC vs inf_high...consider buff - FW 15% nerf to bld_low ranged dps - PtE doesn't require Rax - Nerf Devilfish burst cannon vs bld_low - Krootox requires either montka or kauyon teachings1 - broadside requires either montka or kauyon teachings1 - Knarloc requires either montka or kauyon teachings2 - Crisis requires either montka or kauyon teachings2 - Pids +10 hp - Pid sarg +20hp - Teachings techs increase HP of target units eg. kauyon1 buffs krootox +200hp. Kauyon2 buffs knarloc by +400hp. Montka1 buffs broadside +200hp. montka2 buffs crisis by +200hp. Добавлено (24.07.2009, 14:26) --------------------------------------------- ВОДы по ДоВпро на русском языке: http://forums.warforge.ru/index.p....1130123 http://forums.warforge.ru/index.p....1132160 Добавлено (03.08.2009, 13:30) --------------------------------------------- Предварительный ченнж на 3.54.5 версию: Quote Global: - DE ... add good version - Max 2 repairers on all structures/vehs ** - buff arty DPS ** - review t3 requirements to allow faster t3 techs eg. for SM t3 you need EITHER sacred artifact OR mech shop -> not both ** - All units get a 20% speed nerf when morale broken instead of a buff. Additionally, Daemon dmg modifier reduced from +30% dmg to +20% as leaving it alone will be a severe double nerf. ** CSM: - move path of damnation to armoury. Requires barracks or sac pit ** - Khorne armoury research requires t2 only ** Eldar: - Increase the mass of Farseer from 18 to at least 20 ** - Nerf Brightlances vs vehicle_low (one reason why the current SM Land Speeders aren't OP vs Eldar like they're vs IG) ** IG: - Sent: Review Las/Autocannon FoTM, HF needs <3 *** - kasrkin fotm review --> ok no change needed *** - Lower GM Lasgun fire on the move penalty from 0.35 to 0.3 ** - assassin/inq requires mech or mars ** - LR vanquisher needs only t3 ** - Lower Ogryn Quarters power cost from 10 to 0 like Kasrkin Quarters ** - -5 psyker/priest power cost ** - buff sent flamer horizonal traverse ** - Fixed many things from Kasrkin Sergeant's Hellgun ** - HWT increased to 400hp basic. ** Ork: - Fix default ork keys - review TB rocket allowance....it's huge atm --> -2 rokkits ** - Kommando price hike +10/+20 ** - slugga pistol/nob pistol horizontal pan ** Necron: - deceiver tooltips fix ** - turret hp buff ** - added garrison to summoning core to allow u to de-bug units that have CC bug ** - buff wraith HP by 50 ** - t3 warrior/FO/imm/scarab chasing tech - deceiver arty upgrade in t3 SM: - Dread dps ** - LS vs inf_low --> nerf!! ** - ASM LC icon - buff sniper vs commander a tad ** - move scout tech to t2 at armoury ** - shorten drop pod load speed a bit ** - promethium cannisters requires t2 only ** Tau: - tau nade stun bug ** - -200 BS hp ** - feral leap to pte ** На данный момент доступны только атрибы, желающие потестить, качаем тут: http://dow.lerp.com/mods/attrib_SSpro_3.54v5.rar - заходим в папку с игрой/DowPro_test/Data и закидываем новые атрибы (старые желательно сохранить) А так же качаем новые ВОДы (фактически ФПВОДы) на русском языке: http://forums.warforge.ru/index.p....1139496 Добавлено (16.08.2009, 18:20) --------------------------------------------- Наконец-то вышлел в свет новый тест билд 3.54.6, кое-что пофиксили с прошлого теста, что вызывало нарекания со стороны общественности. Однако, начиная с 5ого теста была введена система, что при потери морали теряется -25% скорости передвижения отряда, игра после этого немного стала сложнее, в особенности после использования масс огнеметов и прочего, что понижает мораль. Вообщем, ченж предоставлен ниже: Quote Global: - DE ... add good version - Max 2 repairers on all structures/vehs ** - buff arty DPS ** - review t3 requirements to allow faster t3 techs eg. for SM t3 you need EITHER sacred artifact OR mech shop -> not both ** - All units get a 20% speed nerf when morale broken instead of a buff. Additionally, Daemon dmg modifier reduced from +30% dmg to +20% as leaving it alone will be a severe double nerf. ** CSM: - move path of damnation to armoury. Requires barracks or sac pit ** - Khorne armoury research requires t2 only ** - nerf raptor jump allocation (max charge 70 instead of 90) ** - t2 needs rax and armoury...gay ** - cult champ reqs ** - khorne blood fury ability increases mass ** DE: - New version added ** - Infantry/vehs cost souls. Starting souls tweaked. ** - Tech tree modified in keeping with v5/6 changes ** - Nico's latest log implemented ** Eldar: - Increase the mass of Farseer from 18 to at least 20 ** - Nerf Brightlances vs vehicle_low (one reason why the current SM Land Speeders aren't OP vs Eldar like they're vs IG) ** - harlie needs morale ** - review t3 wargear requirements ** - AtE requires only t2 ** - Jain Zar only buffs Exarch HP by 50, no DPS bonus granted ** - WS -35hp, FD +35hp. Exarches unchanged ** IG: - Sent: Review Las/Autocannon FoTM, HF needs <3 *** - kasrkin fotm review --> ok no change needed *** - Lower GM Lasgun fire on the move penalty from 0.35 to 0.3 ** - assassin/inq requires mech or mars ** - LR vanquisher needs only t3 ** - Lower Ogryn Quarters power cost from 10 to 0 like Kasrkin Quarters ** - -5 psyker/priest power cost ** - buff sent flamer horizonal traverse ** - Fixed many things from Kasrkin Sergeant's Hellgun ** - HWT increased to 400hp basic. ** - GM gL reqs need rax....fix ** Ork: - Fix default ork keys - review TB rocket allowance....it's huge atm --> -2 rokkits ** - Kommando price hike +10/+20 ** - slugga pistol/nob pistol horizontal pan ** - WB needs mech...fix ** - default hotkeys fixed ** Necron: - deceiver tooltips fix ** - turret hp buff ** - added garrison to summoning core to allow u to de-bug units that have CC bug ** - buff wraith HP by 50 ** - t3 warrior/FO/imm chasing tech ** - deceiver arty upgrade in t3 ** - immortal cost to 80. Reduced build timer by 20% ** SM: - Dread dps ** - LS vs inf_low --> nerf!! ** - ASM LC icon - buff sniper vs commander a tad ** - move scout tech to t1 at armoury ** - shorten drop pod load speed a bit ** - promethium cannisters requires t2 only ** - asm jump allocation (max charge 70 instead of 90) ** SoB: - Pimpy's latest build added ** - Tech tree changes implemented as per other races ** Tau: - tau nade stun bug ** - -200 BS hp ** - feral leap to pte ** - mark target doesn't need t2 ** Скачать можно по следующей ссылке: Скачать 3.54.6 з.ы не пытайтесь запустить данный тест билд без установки полной 3.54; ставится рядом и запускается отдельным экзешником
Культ Красного Утюга Do you hear the voices, too?
Сообщение отредактировал ReaperDudikoff - Пятница, 24.07.2009, 14:36 |
|
| |
Bloodra1N | Дата: Воскресенье, 16.08.2009, 21:29 | Сообщение # 7 |
Dr. Срач
Группа: Администраторы
Сообщений: 2683
Награды: 2
Репутация: 50
Статус: Offline
| Quote (ReaperDudikoff) Однако, начиная с 5ого теста была введена система, что при потери морали теряется -25% скорости передвижения отряда, игра после этого немного стала сложнее, в особенности после использования масс огнеметов и прочего, что понижает мораль. ого, прикольно). это, чето типо рижатия огнем в дов2 наверн) чтож собами будет круто в огнеметы идти
Terence Jay - One Blood (OST Green Street) «Stand Your Ground»
|
|
| |
ReaperDudikoff | Дата: Понедельник, 17.08.2009, 10:42 | Сообщение # 8 |
Рядовой
Группа: Orks
Сообщений: 6
Награды: 0
Репутация: 1
Статус: Offline
| Warning - На ESL открыта регистрация на августовский есл-кап по ДоВПро - Warning Кол-во мест ограничено - 16 человек. Система фулл дабл элиминейшен. Все подробности и ссылка для регистрации здесь: правила и регистрация
Культ Красного Утюга Do you hear the voices, too?
|
|
| |
GaTMen™ | Дата: Понедельник, 17.08.2009, 14:57 | Сообщение # 9 |
(зерги имба. 100% инфа)
Группа: Нейтралы
Сообщений: 1516
Награды: 2
Репутация: 50
Статус: Offline
|
|
|
| |
eXzo^Fraq | Дата: Понедельник, 17.08.2009, 19:30 | Сообщение # 10 |
Полковник
Группа: Eldars
Сообщений: 166
Награды: 0
Репутация: 4
Статус: Offline
|
|
|
| |
yurik | Дата: Четверг, 22.10.2009, 17:43 | Сообщение # 11 |
Рядовой
Группа: Другие расы
Сообщений: 4
Награды: 0
Репутация: 2
Статус: Offline
| и так-с, т.к. рипер у нас уезжает не некоторое время - он попросил его заменить в кач-ве ньюсмейкера =D рад знакомству, короче говоря :P В общем: уже вышли атрибуты для v7 и готовится к выходу v8. Т.к. v7 была доступна только в кач-ве атрибутов из-за нехватки времени у корбаха - я не буду постить здесь ссылку на них, т.к. есть небольшой гемор с их установкой, но если будут желающие - могу написать. Чейнджлог v7: Quote This is my v7 WiP Changelog: Nothing is coded. Everything is open for debate....so discuss Global: - pathing issues abound...check tuning values vs old dowpro - FoF beats snare/broken morale... - check builder units have correct broken morale values - change pistol use range for CC (makes them pull out pistols faster) - Broken morale speed changed to -10% instead of -20% ** Experimental Globals: - note these are listed as POTENTIAL changes. I'm not sure about any of them - just ideas to be discussed. - buff to inf_low dps of all cappers - Hero Morale....nerf?? - -10/+5 cost to all HW's - consider +50/+20 starting eco for all races to permit costlier early builds....broadening t1 options. Note that the extra eco will also permit faster tech builds (eg. earlier lp2's) and bigger basic squads (eg. +1 tac in your harass squad) - max6 mines with x2 HQ's CSM: - Cult nades: Increase minimum throw values to 18. Increase inf_low and inf_hvy_low dmg by 20%. Match IG nade dps to Comms. The aim is to improve utility in SM/IG/Tau/Ork mu's without dramatically buffing in CvE mu. - cult chasing pistol acc is poor due to the way SS reworked moving accuracy modifiers - basically SSpro cult pistol FoTM is worse than DCpro cult pistol FoTM. - Serk speed is an issue - particularly at t2. Consider faster recharge on serk champ ability. Essentially berserkers need tweaking to improve their current limited utility. - icon bearer...tougher and costlier? He's underutilised atm as he's needed primarily on melee units.....but doesn't have enough HP to actually support them - defiler targetting priorities -> refine. Also some special attacks are useless - Weaken Sorc/CL vs monster_low ** - CL's banner morale aura may be imba -->reduced to 9 from 11 ** - serk champ dps scaling with upgrades -> check for parity with normal champs ** - review Horror FoTM given the SS changes to FoTM ** - Blood frenzy moved to t1.5. Reqs are armoury or sac pit ** - Furious charge moved to t2 ** - CL dps scales too much with his wargear upgrades --> get parity with FC ** - Remove +dmg taken values on daemons --> instead add a -8HP sec health degen modifier ** DE: - leaders/sarg don't get hp upgrades as per other races -> fix/review - webway very easy to get and v.good -> consider build/summon timers. Cost. - talos harvest speed too fast -> invalidates slave harvest. I'd prefer slaves to be primary harvesters with talos/mandrakes secondary or support - Fix raider weapon icons - webgates can make units...fix. review for bugs - reaver jetbike soul costs out of whack. Can also decap...imba?. Too good in t1 - needs nerfing. Check in_combat reinforce. Review unit in general: DPS, HP, availability, decap, cost - review monster_low counters...not clear atm....need to review which units. Monster low = krootox/knarloc - review hellion in_combat timers - Review Wyches....weak ? Underused. Mandrakes perform very well and are cheap. Mandrakes may need a HP nerf. Further review necessary - review incubi/mandrake/warrior + HW morale dmg - Darklance says effective vs fliers --> incorrect tooltip - check if warriors and wytches get ranged reduction modifiers mandrakes do with their upgrades ReaperDudikoff's List for DE - updated by me: Global: - T2 upgrade "Planetary raid" +10 soul cost (50 --> 60 souls) - Reduce starting souls to 60 from 75; - Move Haemonculus from Kabal Fortress to his lab. Soul-cost increased to 10 from 1; - Soulstorm ability must be deal more damage (i dunno DPS at now); - Archon: Move to Kabal Fortress. soul-cost hiked to 10 from 1; change def.hotkey of ability "Animus Vitae" to V from A (coz this is attack move); change def.hotkey of ability "Haiware grenade" to R from W (coz W is ability "Summon of WarpGates"); Hall of Blood: - Warriors squad: buff HP from 210 to 220; Soul cost increased to 2 - Scourge squad: Soul-cost increased to 3; nerf max HW's from 6 to 5; - Incubus: Soul-cost to 4; Wych arena: - Wych squad: Soul cost increased to 2 - Hellions: Soul cost of 3; Ability "Tracking device" duration reduced to 30 sec (or lower if it's 30); - Warp beasts: Soul cost to 4; - Reaver jetbikes: 5 soul cost each; remove ability of decap points, coz all units of DE too mobile; Dark foundary: - Riders: Reduce cost to 140/110 from 140/155; soul cost to 15; buff HP to 1100 from 1000; - Talos: hike build time and review timer scaling; Increase cost cost to 160/260 from 120/250; Costs 20 souls; nerf harvest speed; - Ravager: reduce cost to 150/300 from 150/350; increase soul-cost to 30; - Dairs of Destruction: nerf HP to 4000 from 5000; buff soul cost to 80 from 10; Ability "Dark Scythe" to require Soul Cage - ability to deal damage to allies units too, remove power cost and reduce soul cost of this ability to 60 from 100, buff it's dps. Bug - research for vehicles (upgrade for armor) doesn't work, after research no changes. *****DE Taskbar spells ***** I'm trying to make souls more useful and important for DE, so i will change some of the taskbar spells to be less situational. note: numbers in () are the taskbar slots They will be (in order): Piercing vision Animus vitae Screams of damned Souls mist Corrosive cloud Soulstorm Piercing vision(1): This spell needs a change cause it'is almost useless in dowpro t1, De already have archon as detector and the only races which can field infiltrated things are tau (pathfinders) and necrons (burrowed stuff). Cost increased to 40 souls, cooldown increased to 100 seconds, targeted squad will gains: +15 detection range (only for non-heroes), +5 sight range, +20% raged accuracy (similar to eldar guide). Animus vitae(2): Moved from archon to Taskbar spells, t1 or t1.5 spell, no more life drain, less speed reduction and slightly shorter duration. This will enable the entangling effect to both paths,it make mandrakes chasing more useful (they don't have any fotm), it will also free an ability slot for archon (see below). Screams of Damned(3): Moved to T2 and buffed (it was previously nerfed). this should solve some of ig problems against this spell (ig major morale weakness are in t1) and also make it more useful in late tiers and vs other races. Souls Mist(4): New spells available in t2, cooldown 120 seconds, cost 100 souls, will works similar to rhino's smoke launcher: Units in the AOE (radius 15) will gain: 30% ranged damage reduction, enemy unit in the AOE will also suffer small morale damage over time and get 50% sight range reduction. Corrosive cloud(5): Moved to t3 and changed to be more effective, expecially vs vehicles and buildings. It will do damage over time (30-60 vs troops, 200-300 vs light veh/bld, and 300-500 vs medium/high vehicles/bld) and will increase damage received by +15% for troops, +30% for vehicles. Cooldown decreased to 150 secs. - Rend soul and rekindle rage removed: Rend soul is redundant with stinger (direct anti-commander spell) and rekindle rage is too situational, expecially now that even unit spells require souls, you risk to rechanrge the abilities and don't have souls to use them, and also rechargin powerful spells like crucible of malediction or death scythe can be op. *********** Eldar: - fix ranger research tooltips --> incorrect ** - ranger research grants +20% hp ** - Give WS/FD/DR exarch much improved CC dmg (significant buff) esp WS exarch as he has power weapon blades ** - Increase DR mass to 19 ** - Halved WS exarch's chance of doing a sync kill ** - FD's get haywires not WS. - FoK WS exarch --> review for model IG: - CS pp dps too high -> check chart vs inf_hvy_low ** - IG tooltips: http://dowsanctuary.com/index.php?showtopi...ndpost&p=436122 - lp's 1 slot ** - +10 power to psyker/priest stones ** - review Kasrkin mass ** - Review CS mass ** - Review if IG have correct broken speed modifiers ** - Inquisitor's melee weapons do no morale damage at all ** - Captain's Storm Bolter does way too low morale damage - much less than the Single Barreled Bolter ** Ork: - default keys fix - Stormboyz -> match jumps to rap/asm values ** - review 'ard boy pistol dps --> now matches slugga pistol ** - review ork pistol range....ensure racial parity ** Necron: - Review tombspyder special attacks and dmg. 3pop.** - morale for FO/Warriors with warrior upgrades +50 each one ** - Wraiths max 2, 2pop ** - squad scale pariahs with greater summoning core --> decided not to ** - move deceiver arty to t2 summoning core ** - lightning field 150 ** - Solar pulse 100 ** - phylactery 200 ** - review destroyer timer scaling ** - Review NW throw values ** - reduce timer scaling on gens --> 10 sec to 8 sec scaling ** - buff NW's vs inf_hvy_high to aobut 7.5dps ** Sisiters: - hotkeys + tooltips - See Viparas and Jozen's log SM: - asm lightning claw grey icon shows as pink ** - sniper vs inf_hvy_low buff to 7-8dps (+40% dmg - 6.3 atm) ** - The Promethium Flamer research buffs Scout Flamers twice. Modifiers 4 and 7. ** - Revise promethium modifiers to affect morale rather than reload. ** - Weaken tri-hero vs monster_low ** - nerf storm bolters (term/GK) vs air_low (scarabs) ** - nerf AT's vs air_low (scarabs) ** - nerf GK CC vs air_low (scarabs) ** Tau: - Kroot vs inf_med....needs better chasing/rifle and perhaps better basic dmg. Compare to mandrake dps....Kroot need more utility vs meq in general. Review throw values. Review dog throw values. Review anti-comm dps ** - skyray dmg too good AV/AB if it is to serve as arty unit. Review broadside ml too. --> 33% nerf ** - Nerf vespid ranged to air_low ** - skyray/broadside nerf to air_low (1shots scarabs atm) ** - Krootox special AoE attack vs inf_med and inf_high buffed --> makes them a much scarier mass army crowd control unit ** - Kroot hound: leap attack increase AoE and throw value, add more dmg to the effect --> makes dogs a tac disruption/dmg tool ** - FW shield drone overdrive ability protection bonus increased improving it's utility --> duration increased from 8 --> 10 ** - Kroot carnivores leap attack - buff modestly ** - kroot carnivore inf_med ranged attack - x1.1 buff ** - FW shas'ui adds a shuriken storm style ability with teachings of enlightenment © Korbah Чейнджлог v8: Quote Well I'll post the log to clarify for those not familiar with it and explain in the next post: v8 Global: - check builder units have correct broken morale values - change pistol use range for CC (makes them pull out pistols faster) Experimental Globals: - note these are listed as POTENTIAL changes. I'm not sure about any of them - just ideas to be discussed. - consider +50/+20 starting eco for all races to permit costlier early builds....broadening t1 options. Note that the extra eco will also permit faster tech builds (eg. earlier lp2's) and bigger basic squads (eg. +1 tac in your harass squad) - max6 mines with x2 HQ's - 20% less timer scaling on all units --> see my previous post as to why I'm not convinced this is a good idea. This in my mind is analogous to Relic's DC move of making FoTM useless - a global change lacking in unit-by-unit finesse - Remove no-build aura --> again not convinced about this one. It'll permit mines in enemy base. Ork/IG HQ's and Eldar turret strats. Other races have little to gain here. - Increase 2nd HQ cost by +50 req, +50 power. CSM: - remove oblit's cc damage buff from 2nd level upgrade. - use terminator CC dmg for oblits + 20% dps buff - change morale HP nerf for oblits and psm to a 20% similar to horrors -80hp/560hp - buff serk morale armour. - rap ...better reinforce time - nerf chains casting range DE: - as per v7 log Eldar: - DR inf_med nerf...they're too good atm - +20hp for warlocks - FS to tac mass - Move falcon BL to t3 - DR/FD no attach - Buff FD hp - FD get haywires with their upgrade - WS get melee leap instead of haywires with their upgrade - Nerf WS base CC dps to inf_med - 10% DR inf_med dps nerf - IG: - Buff Kasrkin starting HP by 20, Kasrkin Sergeant's starting HP by 40. - Buff Kasrkin's and Kasrkin Sergeant's Hellgun's range from 23 to 25. - Kasrkin Flashbangs don't do any damage to inf_heavy_low (Kasrkin and Firewarrior armor type). Fix. - Strip Soul's explosion chance reduced to 15% - +50 more morale to a squad attached to the Inquisitor. Review Inq's morale armour. - Fix weapon morale damage issues: http://dowsanctuary.com/index.php?showtopi...ndpost&p=438532 - GM gl's 32 range. Max attack range 30 -> requires attack ground command - +1 range to HB and autocannon of HWT (assuming no bugs in stance) Ork: - review pop situation: Action recommends +10 banner cost. ---> uncertain about the ork problem. Needs more testing. - increase lvl3 and lvl4 mob bonus requirements to 60 and 75 pop respectively - lvl1 radius = 15, lvl2 radius = 25, lvl3 radius = 35, lvl4 radius = 45 Necron: - rework deceiver's arty upgrade (slower reload, rework dps to compensate) Sisiters: - hotkeys + tooltips - See Viparas and Jozen's log - .....unlikely to be coded due to time constraints SM: - asm...better reinforce time - Fix weapon morale damage issues: http://dowsanctuary.com/index.php?showtopi...ndpost&p=438532 - SM dread system reworked and hellfire reimplemented. - Nerf scout sniper vs inf_med by 20% Tau: - Remove t1.5 FW shield drone - nerf kroot inf_med ranged dps a tad © Korbah Вот тема, в которой ведется обсуждение. Чейнджлог v8 можно найти там же на 9й странице. Здесь выкладываются реплеи. Правда все последние версии v7 attrib, поэтому надо их пропустить. Так же не забываем, что для просмотра сайт www.dowsanctuary.com нужна регистрация, не сочтите за рекламу :P Договориться об игре можно, используя ирку: сеть - irc.quakenet.org; сервер - random server; канал - #dowpro; Пароль не нужен, канал открытый, ждем всех Относительно чейнджлога: мне не нравятся изменения орков, т.к. они недостаточно протестированы, а также галиматья с отменой возможности аттача платформ к риперам и драконам и овербафф круутов тау в в7. Спасибо за внимание. Если что - пишите в личку, плиз.
|
|
| |
Bloodra1N | Дата: Четверг, 22.10.2009, 18:18 | Сообщение # 12 |
Dr. Срач
Группа: Администраторы
Сообщений: 2683
Награды: 2
Репутация: 50
Статус: Offline
| Quote (yurik) рад знакомству, короче говоря :P hi), взаимно. Оо обновка, довпроверам) понравится. PS. мну вот интересно, а кто вообще создатель мода?
Terence Jay - One Blood (OST Green Street) «Stand Your Ground»
|
|
| |
yurik | Дата: Четверг, 22.10.2009, 18:51 | Сообщение # 13 |
Рядовой
Группа: Другие расы
Сообщений: 4
Награды: 0
Репутация: 2
Статус: Offline
| Угадай :P Korbah, конечно же Эта идея ему пришла в даааалекккоммм не скажу каком году, еще во времена дова оригинала, где-то между патчем 1.2 (по мнению многих - самым балансным из когда-либо существовавших) - тогда он стабильно мог сделать топ10 орка, несмотря на то, что хаос считался самой слабой расой в этом патче - и ВА. И вообще причина столь радикального отличию от ВА, ДК и СС в игровой механике кроется в том, что это чудо поддерживает традиции оригинала: система хардконтров, высокий урон на ходу, улучшение юнитов (т.е. они не теряют свою полезность со временем) и т.д. и т.п. Со времен ВА мод помогало тестить очень много очень клевых игроков. Среди них был Сервант, например. Ну остальных я думаю вы знать не будете, т.к. они чисто довпрошные гамеры, но серванта стабильно могли сделать :P Там еще была большая команда моддеров\дизайнеров и т.д. Считается, что все эти ребята положили начало довпро, но основателем и ведущим дизайнером был именно Корбах Сейчас команда сократилась сильно, потому что время все-таки ничего не жалеет, но все равно есть игроки в ирке, которые постоянно гоняют, а мод продолжает улучшаться, как видишь :P Ну вот, краткий экскурс закончен =D
|
|
| |
Bloodra1N | Дата: Четверг, 22.10.2009, 19:21 | Сообщение # 14 |
Dr. Срач
Группа: Администраторы
Сообщений: 2683
Награды: 2
Репутация: 50
Статус: Offline
| yurik, хех) спс за рассказик, интересно было почитать. PS. а по дов2 чего такие моды не делаете?
Terence Jay - One Blood (OST Green Street) «Stand Your Ground»
|
|
| |
Bloodra1N | Дата: Пятница, 23.10.2009, 00:11 | Сообщение # 15 |
Dr. Срач
Группа: Администраторы
Сообщений: 2683
Награды: 2
Репутация: 50
Статус: Offline
| [off]Quote (yurik) ну, я думаю все знают ответ :P йа не знаю [/off]
Terence Jay - One Blood (OST Green Street) «Stand Your Ground»
|
|
| |
|